Skip to content

Retourneren

Bij GeniMedical streven we ernaar producten van de hoogste kwaliteit te leveren. Hoewel retouren binnen de zakelijke markt doorgaans niet gebruikelijk zijn, hechten wij veel waarde aan klanttevredenheid. Soms verloopt een bestelling of levering van een bepaald product niet helemaal naar wens. Daarom bieden we, waar passend, een flexibele en klantgerichte oplossing.

Het uitgangspunt blijft dat als een Klant, nadat een overeenkomst tot stand is gekomen, deze wenst te annuleren, dat de volledige orderprijs (inclusief BTW) als annuleringskosten in rekening wordt gebracht. De klant is daarbij gehouden om GeniMedical volledig schadeloos te stellen. In de situaties zoals benoemd in deze retourregeling, is retourneren onder de genoemde voorwaarden wel mogelijk.

Wanneer zijn retouren mogelijk?

  • In geval van verkeerd geleverde producten;
  • In geval van beschadigde of defecte goederen bij levering. Dit dient uiterlijk binnen drie dagen na ontvangst te worden gemeld;
  • In geval van onjuiste hoeveelheden of items die niet overeenkomen met de orderbevestiging.

In alle andere gevallen is retourneren niet mogelijk.

Retourneren is in ieder geval onder andere doch niet uitsluitend nooit mogelijk in de volgende gevallen:

  • Producten die speciaal op maat zijn gemaakt;
  • Producten die specifiek voor u zijn besteld;
  • Geneesmiddelen, gekoelde producten, en artikelen met een houdbaarheid van minder dan 9 maanden, vanwege hygiëne- en kwaliteitsrichtlijnen;
  • Fouten en/of gebreken veroorzaakt door de klant, zoals het plaatsen van onjuiste bestellingen.
  • Producten die al in gebruik zijn genomen;
  • Hygiënische producten die niet met verzegeling zijn opgestuurd;
  • Producten waarvan de verpakking is geopend.

Hoe werkt het retourproces?

  1. Aanmelding
    Vul binnen 14 dagen na ontvangst van het product het retourformulier in via de link hieronder.
  2. Verpakking
    Verpak het product in de originele verpakken en plaats deze in een overdoos. Voeg de pakbon of het retourformulier bij.
  3. Verzending
    Stuur het pakket naar:
    GeniMedical
    a.v. retouren
    Flight Forum 1500
    5657 EZ Eindhoven

*Retourneren is op eigen risico en de kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

Belangrijke voorwaarden:

  • Retouren zonder aanmelding via onderstaand aanmeldformulier en meegestuurde pakbon of retourformulier, worden niet in behandeling genomen.
  • Retourneren is alleen mogelijk indien de verpakking ongeopend en het product onbeschadigd is.
  • Plak geen stickers of plakband op het product. Producten/verpakkingen die beschadigd zijn worden niet gecrediteerd.
  • GeniMedical brengt 10% van de waarde van de geretourneerde artikelen in rekening als restockingskosten, met een minimaal bedrag van €10,00 ex. BTW bij een foutieve bestelling. Deze fee dekt de kosten van het controleren, opnieuw verpakken, en verwerken van de geretourneerde artikelen.
  • GeniMedical is niet verplicht om de producten terug te nemen. In de gevallen waarin GeniMedical producten retour neemt, doet zij dat uit coulance. GeniMedical behoudt zich dan ook te allen tijde het recht voor om het retour nemen van producten te weigeren.
  • De retouraanmelding moet binnen 14 dagen na levering door ons zijn ontvangen. Een retouraanmelding die na deze termijn door ons wordt ontvangen, wordt niet in behandeling genomen.
  • Na controle en goedkeuring door GeniMedical, bepaalt GeniMedical of de klant recht heeft op herstel van datgene wat is misgegaan, op aanpassing van het in rekening gebrachte bedrag of het geheel of gedeeltelijk niet (meer) uitvoeren van de opdracht tegen terugbetaling van een bedrag. Dit is te allen tijde ter vrije beoordeling van GeniMedical.

Vragen?
Heeft u vragen over het retourproces of over specifieke producten? Onze klantenservice staat voor u klaar om u te helpen. Neem gerust contact met ons op via 088-7305800 of mail@genimedical.nl.

Klik hier voor het aanmelden van uw retour of klik hier voor het retourformulier.

Back To Top